Den første uka i Cork

Da har vi vært her i en uke alt, som jeg syns har gått ganske så fort. Vi er en gruppe fra Norge på 7 stykk, jeg og 6 jenter, og det går faktisk ganske greit. Når vi ankom Cork, ble vi møtt av Irene fra Green Horizons som sammen med ei som heter Margaret er kontaktpersonene våre her i Irland. Irene hadde arrangert skyss til oss fra flyplassen til der vi skal bo, som heter Brookfield Village som er en boplass for studenter i Cork.

Vi ble da fordelt i 2 leiligheter som er i det samme huset der vi har vært vårt rom og felles kjøkken og bad. I tillegg til oss norske som bor her, bor det også to spanske personer her i leiligheten vår. De virker jo hyggelige nok. Det skal også komme noen flere folk som skal bo i lag med oss. Ellers ligger vi ganske så sentralt da vi har bare en 20 minutters gåtur til sentrum, men så går det også buss. 

Nå denne uken har 5 av oss gått på Cork English College, en engelsk språkskole, for å fordype engelsken vår for å bli klare til det irske arbeidslivet. Det går forsåvidt greit og er ganske interessant siden vi møter andre personer fra rundt om i verden. Vi har igjen en uke til på skolen før vi skal ut til arbeid på de forskjellige arbeidsplassene uken etter. Jeg skal da jobbe hos en bedrift som heter iConnect. Det er et sertifisert Apple reparasjons verksted som jeg ser fram til å begynne å jobbe hos. Onsdag var jeg og møtte lederen min der og ble litt kjent med han. 

Ellers har vi utforsket byen og sett en del rundt for å bli bedre kjent både med hverandre og med byen.


 

Leave a comment